Oproffesionellt, som vanligt Kinda-Ydre Sparbank.

Ringde till Kinda-Ydre Sparbank i morse:

Jag -hej, jag heter Sara Palménius och har haft Räntebärande värdepapper hos er sen jag var liten som min morfar Mats Palménius startade hos mig. Jag har tre frågor till dig. När kommer jag att ha pengarna, hur mycket är det och är pengarna skattade och klara.
Kvinna på Sparbanken -Jag kan inte se något av det här, jag ska gå och fråga min chef.
......En kvart senare.......
Kvinna på Sparbanken -Ja, pengarna ska komma idag. Kommer dom inte har dom fastnat på vägen, i så fall får du ringa i morgon.
Jag -Okej..Och hur mycket handlade det om?
Kvinna på Sparbanken -Nej, det glömde jag kolla upp.
Jag -Okej, men skulle du kunna kolla upp det åt mig då?
Kvinna på Sparbanken -Nej, men det ser du ju när du får pengarna.
Jag -Jo, men jag skulle vilja veta summan nu, om du kan ta reda på det.
Kvinna på Sparbanken -NU LUGNAR DU NER DIG!
Jag - Öh...Okej, tack så mycket..hejdå.
*Klick*

Efter det här samtalet har jag kollat internetbanken med jämna mellanrum under dagen, men inga pengar. Nu på kvällen ringde jag min syster Emeli som fick sina pengar idag. Hon hjälper mig och säger att dom lagt in pengarna på ett annat konto är det de sagt till mig. Ett så kallat Maxkonto. Jag loggade in på Internetbanken och Emeli hjälpte mig hitta det andra kontot, och där fanns dom!

Nu har jag skickat ett mejl till Kinda-Ydre sparbank om att de ska flytta över alla mina pengar till Swedbank MJölby. Sen vill jag inte ha något konto kvar hos dem. Det här är nämligen inte första gången de är otroligt otrevliga mot mig eller någon i min närhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0