Semester och kryssning.

Tillsammans med mamma, Tommy och Julia har Tobias och jag varit iväg på kryssning måndag-tisdag. Det var ett riktigt trevligt sätt att fira in mina semester på. Nu är jag ledig i fyra veckor. Här är bilderna från våran otroligt trevliga kryssning.

Kolmården.

Ystad och Österlen.

Nu är jag hemkommen från en tre-dagars semester tillsammans med mamma och Julia. Vi har varit och hälsat på Therese som flyttat till Ystad, en fantastiskt vacker stad.

Huset hon bor i, den röda dörren är hennes port. Sen bor hon på andra våningen (Gatan bredvid är det Walander bor på).

Vi blev bjudna på mat till att börja med

Bilder från våran första promenad i Ystad

Vi gick till ett ställe som heter Bryggeriet på kvällen. Dom brygger sin egen öl på stället.

Lite senare gick vi på Tivoli, här åker mamma och Julia

Andra dagen började vi med att lägga oss vid havet

Sen åkte vi till Ale´s stenar, där var det fantastiskt vackert. Man förstår varför så många konstnärer håller till på Österlen.

Vi gick ner till hamnen och köpte lax till middagen och passade på att även äta lite fisk

Middag andra dagen

Även den kvällen hamnade vi på bryggeriet

Tredje dagen innan vi åkte hem, internationell marknad.

Tjejkväll hos Gabbe.

Blev en mycket trevlig kväll hos Gabbe i Linköping. Vi lagade mat tillsammans, lyssnade på musik och pratade en hel del. gabbe bjöd även på goda drinkar. Framåt natten gick vi också in till stan och gick på krogen, dansade och hade trevligt.

Kisa 5/7.

Vi åkte ner till Kisa och hämtade upp Julia och åkte ut till Trosbonäs. Där badade och fikade vi hela dagen. Sen åkte vi till mamma och hon bjöd på mat. På kvällen spelade vi spel och sen sov Tobias och jag i tält.

Norrköping, Grand hotell.

Vi kom till Norrköping på förmiddagen i Fredags, parkerade bilen och gick upp till stan. Vi gick i lite affärer och åt lunch. Vi halv tre gick vi till hotellet och fick vårat rum. Vi duschade och vilade en liten stund, man blir ju helt slut av värmen. Sen gjorde vi oss i ordning och öppnade våran medtagna cinzano och satt och bara hade det lugnt och skönt på rummet. När det svalnat av en smula gick vi en promenad och satte oss sen på en restaurang och drack ett glas vin och åt middag. Till förrätt åt vi toast skagen och till varmrätt ryggbiff, potatisgratäng och baconlindad sparris. Efter maten gick vi lite sakta tillbaka till hotellet.

Grand Hotell sett från andra sidan Motala ström

Lunch och promenad i Norrköping på dagen

Vårat fina rum

På rummet satt vi och drack lite cinzano.
Jag bland rosorna runt Motala ström.

Våran förrätt

Varmrätt

Utsikt från vårat rum på natten